Gratis 77 Niches
77 Niches om uit te kiezen voor coaches en therapeuten.
Speciaal voor coaches en therapeuten
Gratis 77 Niches
Score 4.8 (8.952 downloads)
Met een niche heb je minder concurrentie en groei sneller met jouw praktijk
Laat je inspireren door deze super niches!
Vraag aan en je ontvangt hem direct
Je ontvangt tevens aanvullende tips en inspiratie. Jouw gegevens worden niet gedeeld, ik werk namelijk via deze privacy policy. Je kunt je trouwens ook elke moment gewoon weer uitschrijven.
Je hebt er vast vaker van gehoord. Je ‘moet’ een doelgroep kiezen.
En voorop gesteld. Van mij moet niets. Je bent de baas van jouw praktijk.
Maar verstandig is het wel. Ik ben al jaren lang marketingexpert. Eerst hielp ik vooral grotere bedrijven en (zorg)organisaties. En in mijn eigen bedrijf Bureau Beerse heb ik inmiddels 800+ coaches en therapeuten geholpen aan een bloeiende praktijk.
En ja, als je versmald ga je sneller.
En nee, je hoeft geen klanten uit te sluiten. Dit is vaak een groot misverstand. Natuurlijk mag je nog steeds mensen buiten ‘jouw doelgroep’ helpen. Why not? Alleen wordt jouw etalage gewoon veel duidelijker en aantrekkelijker. Waardoor je veel meer en makkelijker mensen gaat aantrekken.
Verschil doelgroep en niche?
Een Doelgroep is een groep mensen met dezelfde kenmerken of zorgen/problemen. Bijvoorbeeld mensen met stress.
Een niche is een kleiner stukje van de doelgroep bijvoorbeeld Creatieve ondernemers met stress. Of studenten met stress.
Je voelt waarschijnlijk wel, dat een specfiekere doelgroep ook specifiekere wensen en behoeftes hebben. Op een andere manier in het leven staan, in een andere context hun probleem ervaren. Met een niche kan je veel specifieker én mensgerichter communiceren.
De voordelen
De voordelen van het werken met een Niche zijn groot, want:
A. Je bent super relevant. Mensen blijven mensen je volgen (en dat is nodig, want slechts 3% wordt in één keer klant, de rest heeft meer inspiratie van je nodig).
B. Is je website en je marketing een klantmagneet.
C. Heb je sneller een expertstatus (en mensen gaan liever naar een expert, dan en generalist)
D. Daardoor heb je ook veel minder (tot geen) concurrentie
E. Kan je makkelijker jouw prijzen verhogen.
F. En krijg je sneller verwijzingen (dat blijkt trouwens ook uit onderzoek onder verwijzers).
Dus let’s go. Hierbij een lijst om je hier alvast op te inspireren.