#26: Je mag je meer richten op omzet (om in de komende tijden overeind te blijven)
Ik weet het… het is geen populair onderwerp. Maar als je een eigen praktijk hebt, wél belangrijk. Zeker, omdat er nogal wat op ons afkomt aan (verplichte) kosten. In deze aflevering wil ik je niet ongerust, maar wel bewust maken. Ook van de kansen die zich voor doen. En ik geef een richtlijn mee waarop je jouw omzetdoel af kunt stemmen.
#25: Doe (veel) vaker een aanbod
Vind je het spannend om regelmatig je aanbod te doen, of voel je je snel ‘te veel’ of ‘te pusherig’ op dit vlak? In deze aflevering geef ik je een radicaal nieuw inzicht. Ik heb namelijk veel onderzoek gedaan naar het zoek- en oriëntatiegedrag van cliënten en patiënten in de zorg. En wat daaruit kwam zal je verbazen. Luister maar…
#24: Klanten hebben jou kennis minder nodig dan je denkt.
Veel coaches en therapeuten zijn echte kenniskanons. Super natuurlijk, maar het kan je ook in de weg staan. Juist in je marketing en verkopen. Want mensen hebben niet alleen kennis nodig, maar vooral iets anders. Ik onthul het in deze aflevering.
#23: Zo doorbreek je uitstel gedrag
Uitstellen is menselijk, maar als ondernemer kan het je flink vertragen en zelfs frustreren. Je stelt daarmee je groei en ook eigenlijk gewoon jouw omzet uit. In deze aflevering laat ik je nadenken waar het voor jou zit en geef ik de nodige oplossingen mee om eens uit te proberen. Ik weet zeker dat het je flink gaat helpen.
#22: Waarom het de ene ondernemer wel lukt en de andere niet
Waarom is de ene ondernemer wel succesvol en de andere niet?
Ik heb al honderden coaches en therapeuten mogen helpen en zie over het algemeen een duidelijk lijn, waarom de één wel succesvol wordt en de andere niet.
En nee.. het is geen geheim recept. Maar het is wel dit: Zij die bereid zijn om het werk te doen, gaan het redden. Die naast de lusten van het ondernemerschap ook de lasten dragen.
In deze aflevering deel ik graag mijn visie hierop, maar geef je ook mee hoe jij vanuit meer zelfvertrouwen hierin mag groeien.
#21: Waar vind ik mijn klanten?
Een vraag die veel ondernemers zich in het begin stellen, maar die je je eigenlijk ook steeds mag blijven stellen. Want alleen dán groei je. Alleen is die vraag soms niet zo eenvoudig te beantwoorden. Want hoe weet je nu wie tot jouw doelgroep behoort als het van de buitenkant niet te zien is? En hoe kan je dan toch zorgen dat je hen bereikt? Deze aflevering geeft je 2 hele belangrijke inzichten en uiteraard praktische tips.
#20: 𝐇𝐨𝐞 𝐳𝐨𝐫𝐠 𝐢𝐤 𝐝𝐚𝐭 𝐢𝐤 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐭𝐞 𝐯𝐞𝐞𝐥 𝐰𝐞𝐠𝐠𝐞𝐞𝐟?
Deze vraag krijg ik bijna wekelijks. En dat snap ik, want in marketing gaat deels ook om geven.
En ja, dan kan je daarin te ver gaan. Te veel doen, waardoor klanten juist wegblijven. Omdat ze het gevoel hebben dat ze er ‘voorlopig wel mee vooruit kunnen’.
Hoe zorg je dat dit niet gebeurt en het juist vóór in plaats van tegen je gaat werken? In deze aflevering deel ik een heel handig hulpmiddel met je.
#19: Werken voor bedrijven. Hoe pak je dat aan?
Als coach of therapeut wil je graag veel mensen helpen, en hoe fijn zou dat zijn om dat via bedrijven te doen. En hoe makkelijk ook denken we er dan toch snel achter aan. Want vaak zijn dan de bedragen hoger (oftewel ze betalen makkelijker) en je krijgt regelmatig klanten toegeschoven. Maar de vraag is natuurlijk of dit klopt. En of het ook zo makkelijk is. In deze aflevering neem ik je hierin mee. Waar moet je goed over nadenken en rekening mee houden als je deze weg gaat bewandelen. En hoe pak je het vervolgens aan?
# 18: De valkuil van een veelzijdig aanbod
Veel ondernemers hopen met een nieuw of extra onderdeel in hun aanbod meer klanten aan te trekken. Maar het tegendeel is vaak waar, je stoot af en kannibaliseert op je eigen aanbod. Daarnaast haal je ook veel meer werk op je hals, die je beter in de andere geheime sleutel kunt stoppen: jouw bereik.
# 17: Rust in je hoofd én in jouw bedrijf
Hunker je naar meer rust in je hoofd. Zit je steeds maar te malen over jouw bedrijf én merk je dat je af en toe als een kip zonder kop bezig bent. Dan is deze aflevering speciaal voor jou.
#16: Mijn blunders… met de billen bloot
Je kent het wel… van die dingen waarvan je dacht. Als ik het eerder had geweten dan…
En die heb ik ook gehad. Van die ‘fouten’ waarvan je keihard leert. En daarom deel ik ze met liefde in deze aflevering voor jou, zodat jij ze niet hoeft te maken. Geniet ervan :)
#15: Tekstschrijver inhuren; handig of niet?
Je moet best veel content maken als ondernemer. Het begint al bij je website, dan heb je nog social media, een flyer, advertentie wellicht en mails voor verwijzers.
Dat is niet waar je voor gekozen hebt, en misschien krijg je er zelfs wel lichte wegtrekkers van. Een tekstschrijver inhuren lijkt dan de oplossing. Toch? Of niet. In deze aflevering krijg je mijn visie hierop.
Wil jij beter worden in het maken van content én een stok achter de deur.
KIjk dan eens naar de Content Creatie Club. Hierdoor ga je veel makkelijker en betere content maken. En krijg je zichtbaarheid een enorme positieve push
#14: Samenwerken: tips en valkuilen
Als ondernemer ben je alleen en voel je je misschien ook vaak alleen. Het is dan verleidelijk om samenwerkingen op te zoeken of aan te gaan. En dat kan super goed werken, maar kent ook een aantal valkuilen. In deze afleveringen neem ik je mee in een aantal succesvolle voorbeelden en mindere succesvolle (ook van mijzelf).
#13: Groeien door afstand te nemen
Soms ga je zo op in je bedrijf of ben je zo verknocht aan je vak, dat je vergeet om zo nu en dan wat afstand te creëren. Zodat je er met een andere blik naar kunt kijken. Een schilder moet ook regelmatig even afstand nemen om te zien of zijn werk nog wel mooi is en uitbeeldt wat hij in gedachten had. En dat is precies zo met jouw bedrijf.Je gaat pas verbanden zien als je er boven gaat hangen én het op een aantal cruciale punten evalueert. In deze aflevering ontdek je wat dit in termen van groei jou gaat opleveren.
#12: De kunst van het vragen stellen.
Als ondernemer moet je het zelf doen, althans zo voelt het vaak. Toch is er eigenlijk al zo ontzettend veel uitgevonden, uitgeplozen en in de praktijk gebracht. Je hoeft er alleen maar naar te vragen. Maar hoe doe je dat dan, waar en wat zijn nu echt goede ondernemersvragen? In deze aflevering help ik je daarmee.
#11: Hoe hou je jezelf gemotiveerd?
Jezelf gemotiveerd houden is één van de belangrijkste eigenschappen voor ondernemers. En misschien daarom ook wel de moeilijkste. Want iedereen heeft weleens last van mindere moment. Hoe zorg je nu dat je jezelf daar niet te veel in verliest en toch de positieve draad weer oppakt? In deze aflevering een peptalk met tips.
#10: Een baan én een praktijk. Is dat nou wel handig?
Vaak beginnen coaches en therapeuten een eigen praktijk vanuit een loondienst situatie. Niets mis mee. Maar het is wel goed om dan met een aantal dingen rekening te houden én je op een aantal dingen voor te bereiden.
#9: Help, ik heb geen inspiratie (en wat te doen).
Waar moet ik over posten of schrijven? Dit is misschien wel één van de meest gehoorde vragen of zelfs worstelingen van ondernemers. Terwijl het in essentie niet moeilijk is, als je maar weet waar je de inspiratie vandaan haalt. En als je maar nieuwsgierig genoeg bent naar jouw klant. In deze podcast deel ik praktische tips, maar geef je ook een mindset issue mee. Je bent gewaarschuwd.
#8: E-mailmarketing zonder spammen
Email marketing is nog steeds een bewezen effectieve manier om makkelijker klanten te krijgen. Toch stuit het vaak op weerstand bij coaches en therapeuten. Daarom in deze podcast een uitleg waarom het zo effectief is (ook voor jou) en hoe je zorgt dat je niet spamt, maar juist helpt.
#7: Moedeloos of moeiteloos?
Vaak maken we het ons zelf te ingewikkeld als het over ondernemen gaat. Dat komt vaak doordat we niet goed weten wat we van welke actie of welk middel mogen verwachten. Als je verwachtingen namelijk niet kloppen of je zet niet de juiste middelen in voor een gewenst resultaat, dan kan je je snel moedeloos voelen. In deze aflevering geef ik je daar een heel ander perspectief in.
#6: 5 Tips om angst voor fouten en falen te overwinnen
Soms kan het je flink overvallen: het gevoel dat je de door de mand gaat vallen, dat het je niet gaat lukken of niemand op je zit te wachten. Elke ondernemer heeft er in meer of mindere mate last van. Op welk niveau. Echt. De kunst is daarom ook om er mee om te gaan en te zorgen dat je het kunt ombuigen. En precies daar gaat deze podcast over.
#5 Groeien door je weerstand heen: Interview met Jacky Peeters
Jacky is stembevrijder en heeft al sinds 2005 een eigen praktijk. Door privé omstandigheden was de loop er helaas uitgeraakt. Dat baarde haar flinke zorgen, maar ze wilde haar droom niet opgeven. Ze besloot dat ze daar wat mee moest. Zonder spaargeld en met enige weerstand op marketing is ze toch bij mij in een traject gestapt. Haar groei is vervolgens bijzonder te noemen. Die reis, haar doorbraken en belangrijke inzichten deelt ze graag met je.
#4 Een gezin met 4 kinderen en een goedlopende praktijk? Vaak krijg ik de vraag hoe ik dat doe. Het antwoord is focus, commitment en goed plannen. En dat gaat echt niet altijd heel soepeltjes, daar zal ik ook eerlijk over zijn. Maar toch, een groot gezin, de nodige mantelzorg en een praktijk met een paar ton omzet kán gewoon. In deze podcast deel ik mijn verhaal en hoe ik dit doe.
#3 Als ondernemer voel je je regelmatig overweldigd. Dat is ook niet zo gek, want de mogelijkheden zijn ongekend. Maar het kan je ook verlammen. Hoe zorg je dat je jouw creativiteit behoudt en toch niet verzuipt? Ik leg een fijne route uit, die ik zelf ook toepas.
Tips om makkelijker om te gaan met social media? Ontvang gratis mijn Social Media Versneller aan via:https://www.bureaubeerse.nl/social-media-versneller/
#2 Inspirerend interview met Minddetective Manon. Zij helpt coaches en therapeuten om blokkades op te heffen die hen belemmeren in hun groei.. Want wellicht herken je het zelf ook wel: Je wilt graag een volgende stap maken, maar toch doe je het niet. Je kunt er eigenlijk de vinger niet op leggen. Maar hebt er behoorlijk last van. Hoe kan je dit doorbreken?
#1 Naast het zelf aantrekken van cliënten is het heel fijn en waardevol als ook verwijzers jou weten te vinden. Je legt als het ware een tweede spoor aan. Maar hoe doe je dat?
Want vaak krijg ik de vraag ‘hoe benader ik hen’ of ‘ik heb het gedaan, maar nooit meer iets van vernomen’. In deze podcast een aantal nuttige handvatten.
En wil je nog meer tips ontvangen, vraag dan mijn gratis 48 tips voor een bloeiende praktijk aan via: https://www.bureaubeerse.nl/zorgmarketingtips/
volg mij op instagram: www.instagram.com/bureau_beerse