, ,

Toen ik dit deed, ging mijn bedrijf eindelijk groeien

Toen ik deze bullshit doorbrak ging mijn bedrijf eindelijk groeien

Laatst zei een klant tegen mij ‘ik vind jou ‘de dood of gladiolen’ mentaliteit wel lekker’.

Ik moest enorm lachen, want dit kwam uit een ervaring die ik recent deelde over mijn eigen strubbelingen als ondernemer. Vooral over de beginperiode van mijn bedrijf, waarin ik niet écht lekker draaide.

Ik was zo’n half jaar bezig, maar heel eerlijk. Het viel mij best wel tegen. Ik had wel klanten, maar veel minder dan ik hoopte.

En tja, was ik nog wel businesscoach met heel wat marketing ervaring.

Is dit het nou? Heb ik vaak gedacht.

Ik had mijn strategie best goed staan.
Dat wist ik, maar toch….

Ik postte op socials, netwerkte en stuurde 1 x per 2 (soms 3 weken) een mail naar mijn maillijst.

En ik wist diep van binnen dat dit te weinig was.
Maar alles in mij had een angst om ‘spammerig’ te zijn.

Je kent het vast wel ‘dat past niet bij mijn doelgroep’ gevoel.
Wat altijd een excuus en onzin verhaal is (maar dat wist ik toen nog niet).

Tot ik het zat was.

Die groei mocht nu wel komen.
Ik was klaar met dat gesappel.

Dus ik dacht letterlijk ‘de dood of de gladiolen’. Vanaf nu ga minimaal 1 x per week mailen en als ik iets gaafs hebt nog een keer extra.

Dat bleek een belangrijk keerpunt.
Want ja, alles stond goed in mijn marketing.
Maar de frequentie was gewoon te laag.

Ik was te bang voor uitschrijvers.

Best gek realiseer ik mij nu, want juist de mails waarbij ik aan de ene kant meer uitschrijvers heb, zijn ook de mails die mij aan de andere kant veel meer klanten opleveren.

Die scherpte, gecombineerde met een hogere frequentie was dé sleutel in mijn groei.

Maar daarvoor moest eerst blijkbaar de knop om.
Klaar met ‘aardig willen zijn’, klaar met stemmetjes die je tegenhouden.

Herken jij dit bij jezelf? Zo’n ‘De dood of de gladiolen’ moment?