Ken je het gevoel dat je best goed aan je zichtbaarheid werkt .. maar dat die klanten nog steeds uitblijven?
Nou ik wel. Ik weet nog dat ik mij zo voelde in de beginfase van mijn bedrijf. En ik was nog wel marketing manager geweest bij een grote zorginstelling. Dus aan díe kennis ontbrak het mij niet.
Ik deed ook echt super mijn best!
Vond ik zelf tenminste. Maar het liep gewoon niet lekker. Tenminste niet zoals ik had verwacht. Dus ja die handdoek… heb ik ook regelmatig in de ring willen gooien.
Tot mijn coach zei: ‘Je zit te veel in de wachtstand Ingrid‘. Hé, wat suggereerde ze nu? Ik was toch goed zichtbaar? Deed het best leuk op verschillende social media kanalen en ging zelfs regelmatig naar een netwerkborrel. Wat nou wachtstand??
‘Maar bel je ook wel eens mensen? Vroeg ze.
Nee, Tuurlijk niet. Wie zou ik moeten bellen? Met welke reden? En bovenal; echt doodeng ook!
Maar toch…. Ik ging er wel over nadenken. Want zo als het toen ging met mijn bedrijf, was voor mij ook geen optie.
Dus ben ik het op een gegeven moment toch (met behoorlijke tegenzin) toch maar gaan proberen. En weet je: Het heeft mij zoveel gebracht!
Niet dat ik lukraak bel hoor. Nee, daar ben ik niet van.
Maar als ik weet dat mensen mij al eens benaderd hebben in het verleden. Of die verschillende dingen bij mij volgen. Of regelmatig reageren op mijn social media. Tja, waarom dan gewoon niet even een keer een praatje maken. Dat doe je in de offline wereld toch ook?
Dus waarom dan niet een keer bellen vanuit oprechte interesse…
Eigenlijk best logisch toch? En opeens een stuk minder eng.
Want de diensten die ik, maar ook jij lever zijn niet tastbaar. Niet echt duidelijk te zien. Dus heeft het wat meer uitleg en vooral gevoel nodig dan bijvoorbeeld een ondernemer die een bankstel of vakantie verkoopt.
Mensen moeten soms ook echt even de drempel over getrokken worden. Hebben ook dáárin in jouw hulp nodig.
Je kunt natuurlijk blijven wachten tot er iets gebeurt: Die telefoon gaat rinkelen. Die mailbox vol loopt.
Maar bedenk dit eens: Ze volgen jou toch niet voor niets? En ze lezen jouw mails met een reden.
Dus ja, je kunt wachten tot ze uiteindelijk naar jou toekomen, maar je kunt elkaar ook in het midden treffen. Dus zelf een stap voorwaarts maken. Door te bellen, er een extra mailtje aan te wijden. Een privé berichtje via social media te sturen.
Jouw hand toe reiken. Want je bent er om te helpen, toch?
Dus waarom niet even eerder?
Je zult verrast staan hoe dát gewaardeerd wordt!
Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Enneh… mijn handreiking naar jou:
Ik geef maandelijks 2 groeisessies weg. Een online 1-op-1 gesprek waarin ik kijk waar jij op korte termijn een doorbraak kunt realiseren.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.