Ken je het gevoel dat je best goed aan je zichtbaarheid werkt .. maar dat die klanten nog steeds uitblijven?
Nou ik wel. Ik weet nog dat ik mij zo voelde in de beginfase van mijn bedrijf. En ik was nog wel marketing manager geweest bij een grote zorginstelling. Dus aan díe kennis ontbrak het mij niet.

Ik deed ook echt super mijn best!

Vond ik zelf tenminste. Maar het liep gewoon niet lekker. Tenminste niet zoals ik had verwacht. Dus ja die handdoek… heb ik ook regelmatig in de ring willen gooien.

Tot mijn coach zei: ‘Je zit te veel in de wachtstand Ingrid‘. Hé, wat suggereerde ze nu? Ik was toch goed zichtbaar? Deed het best leuk op verschillende social media kanalen en ging zelfs regelmatig naar een netwerkborrel. Wat nou wachtstand??
‘Maar bel je ook wel eens mensen? Vroeg ze.
Nee, Tuurlijk niet. Wie zou ik moeten bellen? Met welke reden? En bovenal; echt doodeng ook!

Maar toch…. Ik ging er wel over nadenken. Want zo als het toen ging met mijn bedrijf, was voor mij ook geen optie.

Dus ben ik het op een gegeven moment toch (met behoorlijke tegenzin) toch maar gaan proberen. En weet je: Het heeft mij zoveel gebracht!

Niet dat ik lukraak bel hoor. Nee, daar ben ik niet van.
Maar als ik weet dat mensen mij al eens benaderd hebben in het verleden. Of die verschillende dingen bij mij volgen. Of regelmatig reageren op mijn social media. Tja, waarom dan gewoon niet even een keer een praatje maken. Dat doe je in de offline wereld toch ook?
Dus waarom dan niet een keer bellen vanuit oprechte interesse…
Eigenlijk best logisch toch? En opeens een stuk minder eng.
Want de diensten die ik, maar ook jij lever zijn niet tastbaar. Niet echt duidelijk te zien. Dus heeft het wat meer uitleg en vooral gevoel nodig dan bijvoorbeeld een ondernemer die een bankstel of vakantie verkoopt.
Mensen moeten soms ook echt even de drempel over getrokken worden. Hebben ook dáárin in jouw hulp nodig.
Je kunt natuurlijk blijven wachten tot er iets gebeurt: Die telefoon gaat rinkelen. Die mailbox vol loopt.
Maar bedenk dit eens: Ze volgen jou toch niet voor niets? En ze lezen jouw mails met een reden.

Dus ja, je kunt wachten tot ze uiteindelijk naar jou toekomen, maar je kunt elkaar ook in het midden treffen. Dus zelf een stap voorwaarts maken. Door te bellen, er een extra mailtje aan te wijden. Een privé berichtje via social media te sturen.

Jouw hand toe reiken.
Want je bent er om te helpen, toch?
Dus waarom niet even eerder?
Je zult verrast staan hoe dát gewaardeerd wordt!
Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Enneh… mijn handreiking naar jou:
Ik geef maandelijks 2 groeisessies weg. Een online 1-op-1 gesprek waarin ik kijk waar jij op korte termijn een doorbraak kunt realiseren.
Wil je hiervoor in aanmerking komen? Mail dan even naar info@bureaubeerse.nl
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *