,

Wat bomen onthullen over jouw dominante karakter eigenschap

De natuur kan ons veel vertellen en leren. Juist in deze tijd, waar ons dagelijks leven beheerst wordt door technologie en digitalisering. We zitten op social media, surfen vervolgens weer naar een website of platform en downloaden foto’s van onze mobiel. En tussendoor moeten we ook nog even chatten en tv-kijken.

Zoek dan af en toe heel bewust de natuur en stilte op. Want dat is goed voor lichaam én geest.

Psychologen hebben onze oeroude connectie met de natuur gebruikt om een ‘verborgen’ kenmerk van onze karakter te ontdekken.

Wil jij weten welk dominante karaktereigenschap jou kenmerkt? Kijk dan naar het plaatje hieronder en kijk welke boom jou direct in het oog springt, jou aanspreekt. Daaronder lees je wat het over jou zegt. Enne als je mij een beetje kent, dan koppel ik daar gelijk een ondernemerstip voor je aan vast.

 

1 Romantisch

Mensen die tot deze boom worden aangetrokken hebben een romantische kijk op de wereld. Het zijn optimisten die geloven dat je met de wereld communiceert vanuit een plek van liefde en zorg. Ze geloven in soulmates en hebben liever relaties dan dat ze single zijn. Hoewel dit soms wel betekent dat ze genoegen nemen met minder. Ze kunnen verblind worden door de liefde, wat ervoor kan zorgen dat mensen soms misbruik van ze maken.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Je hebt de gave om vanuit verbinding mensen aan te trekken. En dat past zo goed in de zorg. Maar je moet er wel wat mee doen. Echt iets van jezelf laten zien. Dan voelt het nooit als ‘verkoperig’ of ‘pusherig’.  Als jij dicht bij jezelf blijft, en goed snapt hoe zorgmarketing werkt, kun je met deze eigenschap heel veel impact hebben bij jouw cliënten.

2 Creatief

Mensen die deze boom uitkiezen zijn creatieve types. Hoewel dit niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat ze artistiek of muzikaal zijn. Mensen die in deze categorie vallen kunnen hun creativiteit ook gebruiken op andere gebieden zoals het ondernemerschap. Het zijn innovatieve denkers die in staat zijn om unieke oplossingen te bedenken.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Eigenlijk staat het er al he? Jij kunt een verschil maken door het net even anders te doen. Maar vergeet dan niet, dat je dat ook moet te vertellen op jouw website, in je folders en op  social media en natuurlijk in gesprek met jouw potentiële cliënt. Leg uit wat en hoe jij het anders doet. Want dat is waarschijnlijk ook de reden dat jij voor jezelf begonnen bent: de zorg net even anders aanvliegen. Meer aandacht voor jouw cliënten. Doen waar het om gaat en steeds zoeken naar hoe het beter kan. En dat soort mensen hebben we hartstikke nodig in de zorg. Nu nog lef tonen om het waar te maken :)

3 Verzorgend

Mensen die zich tot deze boom aangetrokken voelen zijn zorgzame mensen die vaak de moeder- of vaderrol op zich nemen. Hierdoor zijn ze heel goed met kinderen en dieren. Het zorgen komt natuurlijk en dat is waarom hun vrienden naar ze toekomen voor comfort of een schouder om op uit te huilen. Dit vinden ze geen probleem, omdat ze het fijn vinden om voor anderen te zorgen.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Jij bent dus duidelijk een zorgmens in hart en nieren. Een topper in je vak. Maar vergeet niet om ook voor jezelf te zorgen. Qua tijd, ruimte en omzet. En dat mag hoor, want als je zelf lekker in je vel zit en genoeg geld omhanden hebt, kun jij nog meer voor jouw cliënten en jouw naasten realiseren. Zorg dat je een goede mindset hebt rond geld, want jij mag echt verdienen wat je waard bent. Ook in de zorg!

4 Eerlijk

Mensen die zich tot deze boom aangetrokken voelen durven zich uit te spreken. Het zijn eerlijke mensen die geen spelletjes spelen en die snel tot de kern komen. Vrienden weten dat ze op ze kunnen rekenen en dat ze altijd de waarheid spreken. Soms denken mensen dat deze mensen bot zijn, maar dit is absoluut niet hun intentie. Ze winden er gewoon geen doekjes om.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Dit is een prachtige eigenschap die zo past in de zorg. Integer, eerlijk zijn, maar vooral ook durven staan voor je mening en visie. Moet je lef voor hebben. En dat heb jij. Natuurlijk zal niet iedereen het met je eens zijn, maar juist daarin maak jij een waardevol verschil. En trek je juist mensen aan die helemaal voor jou gaan. Je kunt een hele trouwe klantenkring verwachten. 

5 Energie

Mensen die voor deze boom kiezen hebben veel energie. Ze zijn sociaal en sprankelend en vinden het leuk om verschillende activiteiten te doen. Deze persoon zal je niet zo snel niets zien doen. Ze vinden het fijn om actief te zijn, wat betekent dat ze of fysiek actief bezig zijn of dat ze hun geest mentaal bezig houden.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Heerlijk hoe jij mensen in beweging krijgt, sprankelend bent en positieve energie meeneemt. Doe dat vooral ook in jouw ondernemerschap. Zoek een mooie samenwerking op. En zet deze eigenschap ook in als het gaat om mensen bij elkaar brengen met een zelfde pijn, zorg of wens. Richt bijvoorbeeld een Facebookcommunity of platform op voor jouw doelgroep. Er is meer behoefte aan dan jij nu wellicht denkt. 

6 Wispelturig

Mensen die voor deze boom kiezen hebben de neiging om wispelturig en speels te zijn. Ze hebben iets kinderlijks over zich waar mensen zich tot aangetrokken voelen. Ze kijken naar de wereld met bewondering en mensen vinden dit leuk. Maar hun wispelturige neigingen kunnen hen ook wat naïef maken, waardoor ze mensen soms sneller vertrouwen dan goed voor ze is.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Zorg dat je geholpen wordt in een duidelijke strategie voor jouw onderneming of praktijk. Want je vindt veel leuk en bent er waarschijnlijk nog goed in ook. Nu je dit weet, is het zaak om die energie goed te richten zodat je echt tot bloei komt. En die bloei kan heel weelderig zijn, net zoals deze mooie boom. 

7 Betrouwbaar

Op de mensen die voor deze boom kiezen kunnen je bouwen. Het zijn de mensen die doen wat zeggen en die hun beloftes nakomen. Daarnaast zijn ze vaak blij en doen ze meer dan van ze wordt verwacht. Ze vinden het niet erg of extra moeite te doen voor iemand waar ze van houden of zelfs voor iemand die ze niet zo goed kennen. Op deze manier zijn ze goed in het creëren en onderhouden van vriendschappen.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Jij bent dus super servicegericht! En dat kun je extra mooi tot uiting brengen als jij met een programma of pakket gaat werken in jouw praktijk of zorgbedrijf. Dan lever jij echt mega veel waarde en verras jij mensen. En daardoor  worden zij met liefde jouw ambassadeur. Want gewoon tevreden zijn is tegenwoordig niet voldoende om cliënten aan te trekken en te behouden. Pas als  je mensen verrast worden het fans. Jij kan dat!

8 Uniek

Mensen die voor deze boom kiezen zijn niet bang om op te vallen in de menigte. Ze zijn niet de personen die trends volgens of die toegeven aan groepsdruk. In plaats daarvan leven ze volgens hun eigen regels, wat andere mensen hier ook van denken. Ze vinden het leuk om uniek te zijn in zowel gedachtes als in hun uiterlijk. Daarnaast zijn ze altijd oprecht als ze andere mensen benaderen.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Wow, dit is een handige eigenschap als je ondernemer bent. Want jij steekt als een ‘natural’ al boven de menigte uit. Maarre… zet je dat ook in bij jouw zichtbaarheid? Doen hoor. Want zorg is mensenwerk, dus laat zien wie jij bent. En omdat jij dat altijd vanuit oprechtheid doet, kun je dit prachtig in jouw zorgmarketing toepassen. Mensen gaan als vanzelf van jou houden. 

9 Geduldig

Mensen die voor deze boom kiezen hebben vaak veel geduld. Ze laten zich niet op de kast jagen door mensen of situaties, ze gaan liever met de flow mee. Ze realiseren zich dat alles zijn eigen tijd en plek heeft en daarom anderen ze ook lastige situaties vanuit kalmte. Deze mensen breng je niet zomaar van de wijs en deze mensen brengen rust in elke situatie.

Mijn tip voor jou als zorgondernemer: Koester deze mooie eigenschap, want het helpt jou natuurlijk al in je rol als zorgverlener of therapeut, maar brengt je ook ver in jouw ondernemersrol. Want dan moet je gewoon geduld hebben, kijken wat werkt (en wat niet), doorpakken, opnieuw proberen en gaan voor de lange termijn. Zorg dus dat je een strategie hebt voor jouw zorgonderneming, want bij jou komt het dan zeker goed. 

Bedankt en super leuk dat je hier aan mee hebt gedaan!

Ik heb ook nog twee leuke kadootjes voor je: Het Ebook met 48 tips voor een bloeiende praktijk én de Social Media Versneller speciaal voor coaches en therapeuten.

Met dank aan de bron: Herhealth.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *