, ,

Wat is de urgentie bij jouw klant?

Even een vraag voor je … die heel helpend kan zijn als je merkt dat het nog niet lekker stroomt in jouw praktijk: Heb jij goed helder waar de urgentie van jouw potentiële klant zit?
Ik zie daar namelijk veel coaches en therapeuten mee worstelen. En het is vaak de kern van het probleem in hun marketing.
Want ik hoor dan regelmatig: ‘Mijn klant zit niet lekker in haar vel.’ Tja… zit ik ook niet altijd. De ene dag is de andere niet, zeg maar. Maar ga ik dan op zoek naar hulp? Is ‘niet lekker in je vel zitten’ dé trigger voor mensen om stappen te zetten?
Of ‘Mijn klant heeft geen zelfvertrouwen.’ Tja, heeft elk mens toch wel eens last van? Maar of die dat als probleem ervaart en er vervolgens tijd, moeite en vooral geld in gaat steken om het op te lossen? Daar is echt iets anders voor nodig.
Het gaat erom op welk punt dit als echt probleem of struikelblok in hun leven wordt ervaren. Wanneer denken ze ‘nu ben ik het zat, ik ga hulp zoeken.’
Daar moet je naar op zoek.
Naar dát antwoord.
Dat is namelijk waar het in marketing om gaat.
Maak die reis eens in het brein van jouw klant:
  • Wanneer wordt hun probleem urgent?
  • Wat hebben ze al geprobeerd?
  • En waarom lukte dat niet of waren ze teleurgesteld over het resultaat?
Zorg dat je dit kraakhelder krijgt voor jezelf.
Want die urgentie staat in directe relatie tot jouw waarde en wat jouw potentiële klant daarvoor overheeft.