Het voelt niet goed‘ of ‘ik voel het nog niet‘ of deze ik voel dat het niet bij mij past.

Ik hoor dit bijna dagelijks als het over ondernemen en marketing gaat.
Het heeft natuurlijk ook met mijn doelgroep te maken. Want als coach of therapeut ben je vooral een mensenmens. Met niet persé een zakelijke inslag. Maar juist sterk in intuïtie en gevoel.
En begrijp mij goed. Ik hou van mijn doelgroep en ben zelf ook zeker een voorstander van intuïtief ondernemen.
Echter… dat werkt pas, als je eerst bereid bent om uit je comfortzone te stappen.
Want kijk, op dát punt laten we ons gevoel een loopje met ons nemen.
Als iets namelijk niet goed voelt, heeft het in jouw ondernemerschap meer te maken met een oncomfortabel gevoel.

Want alles wat eng is, voelt gewoon ongemakkelijk.

En dat is eigenlijk heel logisch, want ondernemen en marketing zit waarschijnlijk (nog) niet in jouw natuur. Is nieuw. Dus als je alleen maar koerst op wat goed voelt, kom je nooit verder met jouw praktijk.  

Je moet als ondernemer nu eenmaal die comfortzone oprekken om te groeien. Een comfortzone die bij coaches en therapeuten best wat rek nodig heeft. Gewoon, omdat je in eerste instantie vooral koos voor je vak en minder voor het ondernemerschap. In ieder geval niet heel bewust. Maar merk je nu dat er toch wel wat meer bij komt kijken.
Dus is die comfortzone op dát vlak nooit opgerekt of uitgedaagd. En dus ‘voelt’ alles per definitie niet goed!
Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van emailmarketing of regelmatig posten op social media. Of zelf een workshop of webinar organiseren. Tja, die laatste, die voelde bij mij eerst ook echt niet goed.

Herprogrammeren

Om dát te doorbreken moet je jezelf als het ware herprogrammeren. Echt het kan. Én een ondernemers mindset ontwikkelen.

Als dat eenmaal gebeurt, dan zie ik toch vaak zulke 
mooie dingen ontstaan bij mijn klanten!

Laatst zei een klant heel treffend. ‘Voordat ik bij jou kwam voelde ik mij vooral therapeut. En nu ook echt ondernemer!’

Dit kan je nu al doen:

Een eerste mooie stap in die richting is het tussenvoegen van het woordje ‘nog’. Dus als je denkt ‘het voelt niet goed’, corrigeer jezelf dan en zeg ‘het voelt nog niet goed, maar ik geef het een kans’
Of beter nog; ‘ik ga het doen en oordeel pas, nadat ik het een periode geprobeerd heb’.
Want pas dán kan je het echt voelen.
Voelen door doen.
Niet door staren.
Ik hoop dat ik je hiermee een eyeopener heb gegeven. Zeker als je op dit vlak jezelf een tikkeltje in de weg zit 😉
Doe je trouwens komende maandag mee met de Zorgmarketing 3-daagse? Die gaat zeker goed voelen. Gegarandeerd! Na 3 dagen heb je namelijk een gaaf en effectief marketinglan voor jouw praktijk en zal je merken dat je makkelijker cliënten gaat aantrekken. Schrijf je hieronder dus snel nog even in! Want dit is de laatste mogelijkheid dit jaar
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *