‘Iedereen zegt dat ik een mooie website heb. En het is mijn tweede al, kostte hartstikke veel geld. En het heeft mij nog geen enkele klant opgeleverd’ . Wilma kijkt mij verongelijkt aan. Ze reageert namelijk op mijn pleidooi dat een goede website echt voor je kan werken waardoor klanten contact met je opnemen. Daar geloofde zij dus even helemaal niéts van. 

Een mooie site is leuk, maar niet het belangrijkst

Als ik vraag wie haar website mooi vonden, dan weet ik eigenlijk het antwoord al. Maar ik laat het even gebeuren ‘Nou mijn vriendinnen en mensen waar ik het aan heb gevraagd’. ‘Waren het ondernemers of jouw potentiële klanten?’ Vraag ik haar. ‘Uh nee’, ze voelt al een beetje waarom ik deze vraag stel. Want ik ben altijd getriggerd als iemand zegt dat iedereen haar website mooi vond. Want het fijn, niet onbelangrijk, maar is iets dat véél belangrijk is. En buiten het feit dat je moet afvragen of de mensen om jou heen altijd eerlijk tegen je zijn, hebben zij er natuurlijk niet echt verstand van. Naast dat een website grafisch moet kloppen en passen bij jouw uitstraling, moet hij vooral jouw klant aanspreken. Hij moet effectief zijn én marketingtechnisch slim in elkaar zitten. Hij moet voor jou werken. En dat kun je gewoon leren. Is niet heel ingewikkeld. Maar je moet wel weten dat dat nodig is.

Alles klaar en wachten maar

En als ik vervolgens vraag welk acties ze heeft ondernomen om ook echt bezoekers op haar website te krijgen, dan kijkt ze mij vragend aan. Ik besluit om haar maar snel uit haar ‘lijden’ te verlossen. Niet dat ze zo zeer onder mijn vraag lijdt – ze zat niet voor niets in mijn training -, maar ze leed wel onder de desinvestering van haar mooie site en al haar verloren tijd. Want ze heeft zitten wachten. Wachten op klanten die haar site zouden bezoeken. Wachten op mail, op een telefoontje. En dat gebeurde niet. Als je moet al heel bekend zijn. Was ze dus niet.

De loop er weer in

Wilma begreep het na wat uitleg en voorbeelden eigenlijk ook wel. Dus hebben we samen gekeken hoe haar website met een aantal simpele ingrepen een stuk beter werd. Met actieknoppen, een logische opbouw en rake teksten. En natuurlijk een marketingstrategie die haar potentiële klant naar de site trekt. Niet ingewikkeld, maar effectief en passend bij wie zij is en waar ze voor staat. Na twee weken appte ze mij al met een super mooi resultaat. Ze had al twee berichten via het contactformulier van haar website ontvangen. Superblij was ze, want daarmee kreeg zij de loop weer in haar praktijk.

Wil je ook leren hoe je een goed werkende website krijgt en een strategie die cliënten aantrekt? Vraag een gratis strategiegesprek aan en ik geef je al een paar tips die je direct op weg helpen. En volg mij alvast op Facebook. Dan krijg je dagelijks interessante tips en artikelen in jouw timeline.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *