, , ,

Doe vaker een aanbod, dat hebben mensen nodig

Graag wil ik je in deze blog een tip geven, die wellicht in eerste instantie op wat weerstand stuit, maar ook een enorme eye-opener kan zijn.

Het gaat over het doen van een aanbod.
Dus echt aan mensen iets heel concreets aanbieden.

In je mail, op je social media kanelen of gewoon in het gesprek.

Dat vinden we vaak eng, of niet zo gepast.
Of wat ik ook vaak hoor ‘maar dat kunnen ze toch op mijn website lezen‘ of ‘als ze er klaar voor zijn komen ze vanzelf wel

Maar dat is gewoon niet zo. Mensen hebben jouw reikende hand nodig. Een liefdevol zetje in je rug. En ze hebben het gewoon nodig om er op geattendeerd te worden. En dan heb ik het niet alleen over een betaald aanbod. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld een gratis lezing of workshop.

Vaak hoor ik van ondernemers dat ze dit niet doen omdat ze bang zijn  dat ze pusherig overkomen. En dat snap ik. Zo zat ik er zelf namelijk ook in hoor, toen ik startte. Maar inmiddels weet ik wat wel en niet werkt. En hoop ik dat mijn ervaring daarin jou gaat helpen. Daarom deel ik hieronder 2 voorbeelden uit mijn praktijk, die mij weer deden beseffen dat een aanbod doen gewoon synoniem is voor helpen!

Voorbeeld 1:

Laatste bood ik een online training aan in mijn mail. Die gaat naar zo’n  2500 mensen. Er kochten er slechts 2.
Toen heb ik het nog 2x herhaald en ook op social media geplaatst, Uiteindelijk verkocht ik er 27!

En dat gebeurde vooral na de derde mail. Want bij de eerste of tweede mail nemen mensen jouw aanbod eerst nog in overweging. Pas als ze het nog één of twee keer lezen komen ze daadwerkelijk in actie.
En ja, je moet weten dat deze training gewoon op mijn website stond. Dus daar hadden ze het ook kunnen lezen. Maar zonder dit concreet aan te bieden, oftewel te benoemen in mijn mails en op social media, durf ik je te voorspellen dat ik er wellicht niet één of slechts een enkele had verkocht.

Voorbeeld 2 (dit voorbeeld bracht mij op een keerpunt):
In de begintijd van mijn ondernemerschap bood ik een worskhop aan over Facebookmarketing. Voor mijn gevoel had ik het al best vaak gepost en ook nog 3x in mijn mails genoemd. Ik vond het zelfs enigszins ongemakkelijk worden. Maar ja, mijn coach had mij aangespoord om het vaker te doen. Dus hup… ik deed keurig wat hij adviseerde. Ik had hem niet voor niets :)

En ja hoor, de workshop kwam aardig vol. Maar wat het meest opvallende was, dat ik op het laatste moment door Angela werd gebeld. Of er nog plek was….. Want iemand had haar getipt dat ik deze workshop gaf. En je moet weten dat ik Angela al even kende en ik wist dat zij mij volgde op Facebook. Ze gaf in ieder geval best vaak een ‘like’ op mijn berichten. Maar toch had ze deze workshop nog niet voorbij zien komen. En dan te bedenken dat ik mij met een aantal berichten hierover al bezwaard ging voelen. Blijkbaar was nog meer posten beter geweest.
Maar wat ook speelde.. en daar schaamde ik mij achteraf een beetje voor: Ik wist dat ze geïnteresseerd was. Maar ja, ik dacht… als ze het voorbij ziet komen, dan komt ze vanzelf.
En tja, dat was dus blijkbaar niet gebeurd. Er vanuit mijn angst om niet te veel te ‘pushen’ had ik haar dus ook niet even gebeld. Die onterechte gedachtenkronkels van mij zorgde er voor dat ik haar die kans dus bijna had ontnomen. Niet zo fraai dus. Wel een mega les.

Sindsdien, zie ik het doen van een aanbod ook veel meer als helpen. Helpen om mensen dichterbij hun gewenste resultaat te laten komen.

En doen ze er niets mee, dan is het ook oké. Ik lever genoeg tips en waarde, waardoor ik hen echt niet afschrik. En degenen die het niet fijn vinden, zouden anders waarschijnlijk toch nooit klant worden. Geen man overboord dus.

En als ik een keer merk dat een aanbod niet aanslaat…. (iets waar ik voorheen best bang voor was), dan zie ik het nu als waardevolle les. En kijk ik hoe het de volgende keer anders óf beter kan.

Er is dus altijd winst.

Geen aanbod doen is voor mij dus geen optie meer.
Dat is hetzelfde als steeds lief zwaaien en nooit het gesprek aan gaan.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt .

En o ja, ook voor een gratis dienst moet je een concreet aanbod doen. Dus bij deze dus voor jou: Op woensdag 19 augustus geef ik een gratis online training. Daarin onthul ik 10 gouden tips voor meer impact en omzet in jouw praktijk. Dit helpt je gegarandeerd een flinke stap vooruit. Iets voor jou? Ik deel bijzonder mooie inzichten vnuit de zorg’markt’ waar jij heel praktisch direct wat mee kunt. Het is gratis en lekker online: Schrijf je hier alvast even in>>

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *