, ,

Omzetkansen in de zomer

Heb je ook zo’n zin in die heerlijke zomertijd? Of zie je er ‘omzet-technisch’ een beetje tegen op? En breekt het zweet je niet uit vanwege de hogere temperatuur, maar eerder vanwege de zorg hoe je aan cliënten komt?

Het is komkommer tijd, dan gebeurt er niets’, ‘Iedereen is toch op vakantie’ ‘In de zomer is hier echt geen behoefte aan’. Dit soort uitspraken hoor ik geregeld. En zeg eens eerlijk, zit jij er ook een beetje zo in ?

Best vreemd, dat veel mensen zo denken (haha, je bent dus niet de enige hoor). Want het is een hardnekkige misverstand dat in de zomer veel op een lager pitje staat. En dat neem ik met deze mail dan ook graag bij je weg.

Rust en ruimte

Want zo’n overtuiging kan je enorm in de weg zitten om in actie te komen.  Zeker omdat hij ook niet klopt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat op de piek van de zomer (eind juli, begin augustus) niet meer dan 15% van de mensen tegelijk weg is. En de andere mensen hebben dus zeeën van tijd en juist rust in het hoofd en de agenda, om iets te gaan ondernemen. Zoals werk maken van hun gezondheid, die ene workshop eindelijk eens volgen, een ontspanningsmassage boeken of zich nu een keer goed tegen die pijn laten behandelen.
Maar dat niet alleen, mensen zijn in de vakantie ook nog volop online. Zelfs op vakantie in het buitenland kan het tegenwoordig.  Alleen zullen ze op andere tijden dat  op Facebook of het internet surfen.

Volop kansen juist!

Voel je dus wat voor kansen dat voor jou biedt om extra marketinginspanningen te doen? Want dat zet echt zoden aan de dijk! Zorg alleen wel dat je een beetje aansluit op de zonnige sferen. Geef signalen in jouw marketing af die passen bij de relaxte zomer, het warme weer etc. Met beelden, maar ook in woorden zoals ‘zonnige relax behandeling’, ‘zomeractie’  ‘aandachtssessie’ ‘ontspanningspakket’ etc. Maak er op jouw website of op social media tijdelijk een mooi opvallend thema van. Bied iets extra’s.
Kortom: laat je niet tegenhouden door alle onterechte ideeën rond de zomertijd. Maar pak de kansen. Vorig jaar had ik juist extra coachingssessies in de zomer. Boven verwachting. Mensen hadden toen blijkbaar tijd in hun agenda én in hun hoofd.
Gas erop dus :)
En wil je juist aan je eigen ontwikkeling werken en jouw praktijk een flinke boost geven. Volg dan de onlinetraining binnen de Summer School van de Zorgondernemer Academy
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *