ondernemen in de zorg
‘Ik heb het hartstikke druk met social media, ben altijd bezig met mijn zichtbaarheid en krijg ook echt wel leuke reacties’ Hennie zuchtte even. En vervolgde enigszins gefrustreerd; ‘maar ik zie er niets van terug in mijn omzet’.
Oef, dat kwam uit haar tenen. En wat voelde ik met haar mee. Want ik snapte haar gevoel volledig, omdat ik er zelf ook ooit zo bij heb gezeten. Nog geen 3 jaar geleden zelfs.
En misschien herken jij het ook wel :
Al dat gedoe met marketing, en dan ook nog eens weinig resultaat.
Daarom deel ik het graag even met je in deze mail.
Want ga er maar aan staan. Heb je eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om actief te worden op sociale media. Post je minimaal 3x per week (want je hebt gehoord dat dát toch wel nodig is). Je deelt volop interessante weetjes, inspirerende berichten, mooie foto’s en dito quotes. Enneh niet alleen op Facebook hé? Nee je zit ook zo nu en dan op Instagram en Linked In. Een hele stap die je ook nog eens aardig wat tijd kost.
Hoe frustrerend dat het je dan toch nauwelijks wat oplevert.
Wat gaat er mis?

Meestal zijn er dan twee dingen aan de hand:

A. Je bent te ongeduldig. Want zichtbaar zijn (en vooral online) kost gewoon tijd. En ik zie veel ondernemers na 2 maanden al een conclusie trekken. Ze zakken in of geven het volledig op. En dat is gewoon te snel. Het heeft namelijk tijd nodig. Echt. Want je zult zien dat je op een gegeven moment gaat oogsten wat je zaait. Enneh… ben je daar te ongeduldig voor, zet dan ook offline marketing in. Sowieso een aanrader.
B. Je zet niet aan tot actie. En dit is een heel belangrijke. Een stap die vaak vergeten wordt in je marketing: regelmatig een laagdrempelig aanbod doen. Want je moet natuurlijk ook de wereld in slingeren hoe jij concreet kunt helpen.
En dat wordt zo vaak vergeten. En ik weet het, het lijkt simpel. Maar toch zit er vaak spanning op. Vinden we dat nog wel eens eng. En daarom vermijden we het liever. Maar echt hoor, als je niet concreet tot actie aanzet, dan bedenken mensen dat gewoon niet zelf. Helaas werkt ons brein zo.
Deel dus actief hoe zij een gratis gesprek met je kunnen aanvragen. Of dat je een workshop geeft. Een spreekuur hebt. En nee, dat is niet pushen, dat is niet spammen. Dat is de hand reiken naar mensen die je volgen. Die jou nodig hebben. Die niet te lang moeten rondlopen met de zorg of klacht die jij kunt oplossen.
Mensen hebben namelijk af en toe dat duwtje in de rug nodig.
Of gaan pas ‘aan’ staan, als je hen daar op attendeert.
Wees zichtbaar, lever waarde en hou vol. En doe af en toe een concreet aanbod. Als je daarbij de verhouding 80/20 aanhoudt, zit je goed. Dus 80% tips, waarde, inspiratie en 20% jouw aanbod. Zo verzilver je jouw marketinginspanning.
Ik ben benieuwd of dit inzicht jou helpt. Laat je het mij weten?
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *